Το φαινόμενο Μπέου και τα “ζήτω” του βολιώτη*

December 9, 2015 at 12:57 pm Leave a comment

volos

Ο Δήμος Βόλου έχει πληθυσμό 144.449 κατοίκους (μαζί με τα χωριά – πρώην Δήμους). Στις τελευταίες δημοτικές εκλογές λιγότερο από το ένα τέταρτο των κατοίκων επέλεξε για δήμαρχο τον Μπέο, ένα άτομο που από τα τέλη του 1990 βρίσκεται συνεχώς στην επικαιρότητα, δικαίως ή αδίκως, αποκλειστικά για ποδοσφαιρικά σκάνδαλα, σκοτεινές συνδιαλλαγές, υποκλοπές και ποινικές υποθέσεις για παράνομο στοιχηματισμό.

Ουδείς γνωρίζει τι πραγματικά επαγγέλλεται και πως απέκτησε τη μεγάλη περιουσία του, (που αποφεύγει συστηματικά να δηλώνει στην εφορία) – πέραν των επιχειρήσεων νυχτερινών κέντρων που κατέχει. Είναι ένας άνθρωπος που του έχει απαγορευτεί (υποτίθεται) η ενασχόληση με το ποδόσφαιρο, αλλά, όπως γράφεται, “από πίσω” συνέχιζε για χρόνια (και πιθανώς συνεχίζει) να κινεί τα νήματα με αχυρανθρώπους δηλώνοντας “απλός φίλαθλος”. Ο άνθρωπος αυτός είναι υπόδικος για στημένα παιγνίδια και σε λίγο καιρό πρόκειται να παυθεί από τα δημαρχικά του καθήκοντα.

Ο Μπέος, όταν προσπάθησε να εξαργυρώσει τη δημοφιλία του στο Βόλο, πρώτα ως πρόεδρος της ποδοσφαιρικής ομάδας της πόλης και έπειτα ζητώντας την ψήφο των βολιωτών, χρησιμοποιώντας την ομάδα στο παρελθόν και την πόλη στο παρόν ως ασπίδα και προκάλυμμα για τις υποθέσεις του με τη δικαιοσύνη και τις άλλες μπίζνες του, ήταν γνωστός στο πανελλήνιο. Ουδείς μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν γνώριζε. Ούτε ο βολιώτης. Οι 33.900 πολίτες τον επέλεξαν ακριβώς γι’ αυτό το λόγο, γι’ αυτό που είναι. Δεν τους πλάνεψε. Ο καθένας οφείλει να παραδεχθεί πως ο Μπέος δεν υποκρίθηκε, δεν κορόιδεψε, είναι πάντα ο εαυτός του. Επομένως η ψήφος των βολιωτών ήταν συνειδητή, άρα σεβαστή. Δεν σημαίνει όμως πως είναι η σωστή. Το πρόβλημα δεν είναι αυτός, είναι ο βολιώτης. Γιατί θέλησε κάποιον σαν τον Μπέο για δήμαρχο;

Τα κύρια χαρακτηριστικά του σύγχρονου Βόλου (γιατί πάλαι ποτέ υπήρξε κοιτίδα πνεύματος, διανόησης, επίκεντρο εργατικών αγώνων) είναι τα εξής: Είναι μια πόλη που μαστίζεται από την ανεργία, μια πόλη που γοητεύτηκε από τον ναζιστικό λόγο της Χρυσής Αυγής και της έδωσε ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά στην Ελλάδα. Το μόρφωμα εκλέγει από το 2012 βουλευτή στη Μαγνησία. Ένα άλλο βολιώτικο γνώρισμα είναι η παθολογική και γενικευμένη έφεση στο τσίπουρο. Δεν είμαστε αρμόδιοι να αποφανθούμε αν η καθημερινή ή έστω συχνή κατάποση τεραστίων ποσοτήτων τσίπουρου προκαλεί βλάβες, ωστόσο ο εθισμένος βολιώτης δίνει πλέον την εντύπωση αργού, παθητικού, μονίμως τσαμπουκαλεμένου και αποβλακωμένου ανθρώπου. Δεν ήταν έτσι παλιά, π.χ. πριν 20 χρόνια. Η μόνη φορά που κατέβηκε στους δρόμους ο βολιώτης για να διαδηλώσει μαζικά τα τελευταία χρόνια πιστεύοντας ότι μπήκε στο στόχαστρο δυνάμεων του σκότους, ήταν όταν η ομάδα της πόλης – που πλήρωσε τις υποθέσεις των στημένων παιγνιδιών, για τα οποία η δικαιοσύνη αποφάνθηκε ότι υπήρξε εμπλοκή και του Μπέου – τιμωρήθηκε από την Ουέφα. Και τι έκανε ο βολιώτης; Έκαψε την πόλη του.

33.900 τον ψήφισαν. Γιατί είναι παντελονάτος, “@@άτος”, “μάγκας”, “αρσενικός”, μη-πολιτικός, της πιάτσας, κιμπάρης και θα τους έβαζε όλους στη θέση του. Ψήφισαν τιμωρητικά. 111.000 κάτοικοι δεν τον ψήφισαν. Στηρίχτηκε υπογείως από την κυρία Ζέττα Μακρή και ανεπισήμως από τη Χρυσή Αυγή. Από κει και πέρα τον ψήφισαν αγανακτισμένοι, χωριάτες που τους έταζε ό,τι ήθελαν να ακούσουν, εγγράμματοι και αγράμματοι που ήθελαν να εκδικηθούν γενικώς και αορίστως το σύστημα, οπαδοί, αντιδραστικοί και χαβαλεδιάρηδες. Ο Μπέος εξελέγη χωρίς πρόγραμμα. Ανέλαβε τα καθήκοντά του με μια -ως επί το πλείστον- περιθωριακή και πολιτικά/τεχνοκρατικά/επιστημονικά ανεπαρκή ομάδα ομοϊδεατών του.

Όσο οι ανυπόφορα μικροαστοί, στην πλειοψηφία τους, βολιώτες πίνουν τσίπουρα και παίζουν χαρτάκι στην παραλία, εκείνος μπετονάρει το σύστημά του. Υπεράνω νόμων, μοιράζει εργολαβίες από εδώ και από κει σε φίλους, δίνει χαρτζιλίκια σε δημοσιογράφους για να τον εξυμνούν, επιτίθεται και υβρίζει συστηματικά όσους τον ελέγχουν και τον αμφισβητούν συμπεριφερόμενος ως φύλαρχος και αυτοκράτωρ. Μια από τις πρώτες του κινήσεις ήταν να μετατρέψει σε πεζόδρομο το δρόμο, στον οποίο βρίσκεται το κομμωτήριο όπου εργάζεται η σύζυγός του, πλησίον του…”Κολωνακίου” της πόλης. Είπε πως θα καθάριζε τις κεντρικές αρτηρίες της πόλης από παρανομίες με αυστηρή αστυνόμευση και απαγόρευση παρκαρίσματος. Το μόνο που έκανε ήταν να σκάψει τα πεζοδρόμια για να δημιουργήσει πάρκινγκ για τα αυτοκίνητα και να μην μπορούν να περνούν τα καροτσάκια των Αμεα. Η εικόνα των τριπλοπαρκαρισμένων οχημάτων σήμερα στη Δημητριάδος μετά την Ιωλκού δείχνει την αποτυχία του μέτρου. Είπε πως θα μαζέψει τα αδέσποτα από το Βόλο. Η ιστορία είναι γνωστή. Πλήρωσε έναν φιλάρα του που διαθέτει κάποιες άθλιες εγκαταστάσεις στο πουθενά κι εκεί τα σκυλάκια εγκαταλείπονται στο έλεος του Θεού μέχρι να πεθάνουν βασανιστικά. Το σκουπιδαριό στην πόλη είναι άνευ προηγουμένου – εξελέγη υποσχόμενος ότι όλα αυτά που έκαναν οι προηγούμενοι (που υποτίθεται δεν μάζευαν τα σκουπίδια) θα τέλειωναν, θα έβαζε υπόγειο σύστημα κάδων, η αποκομιδή θα γινόταν πόρτα-πόρτα κλπ. Οι άλλες περιοχές δικαιοδοσίας δήμου Βόλου είναι πλήρως εγκαταλελειμμένες (πού είναι εκείνα τα προεκλογικά “θα είμαι πάντα κοντά σας, θα σας επισκέπτομαι συνέχεια, θα είμαι μόνο στο δρόμο κλπ). Στο δε πάρκο δίπλα από το Ξενία (ενυδρείο), η επιχείρηση πίσω από την οποία, όπως λέγεται, κρύβεται (και τίμησαν δεόντως οι βολιώτες το καλοκαίρι) έχει καταπατήσει δημοτικό χώρο και αμμουδιά για τις ομπρέλες και έχει σφραγιστεί για το χειμώνα με κακόγουστα, άθλιας αισθητικής ελενίτ. Το δε σκουπίδι στον εν λόγω χώρο δεν περιγράφεται. Οι παιδικές χαρές σε απαράδεκτη κατάσταση, τα έργα πνοής ανύπαρκτα. Η να αναφέρουμε τις βλάβες του βιολογικού;

Το “κόλλημα” του Μπέου είναι τα Χριστούγεννα και ξέρει πολύ καλά το λόγο. Άρτος και θεάματα για τους βολιώτες. Καθρεφτάκια για τους ιθαγενείς. Κυριολεκτικά. Αφού λοιπόν οργάνωσε παρτάκι με το που εξελέγη κι έφερε το φίλο του το Ρέμο να τραγουδήσει για το Γηροκομείο (τα έσοδα θα δίνονταν εκεί όπως είχε υποσχεθεί προεκλογικά, αλλά όπως γράφτηκε, ακόμα τα περιμένουν) και φέτος άφησε το μισό Βόλο ξάγρυπνο με τη συναυλία της Πάολα στο Δημοτικό Στάδιο, πέρυσι κάλεσε τους σελιέμπριτς (που λένε και στο Βόλο) Λιάγκα και Σκορδά, ενώ φέτος τον Μαρτάκη με τη Μπεκατώρου για να ανοίξουν τις χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις του Δήμου με την σκυλάδικη-κιτς αισθητική χαμηλής υποστάθμης που εκφράζει τον ίδιο και επιβάλλει σε όλη την πόλη. Έχει γεμίσει την κεντρική λεωφόρο της πόλης με λαμπάκια – μυγοπαγίδες, έχει βάλει κάτι πρόβατα σε μια φάτνη στον Αγ.Νικόλαο και -εννοείται- έχει φωταγωγήσει και το δρόμο του κομμωτηρίου της συζύγου. Επίσης έχει σκάψει περιμετρικά των κεντρικών αρτηριών τα πεζοδρόμια και έχει φυτέψει κυκλάμινα. Τα Led φώτα στο Χριστουγεννιάτικο χωριό αισθητικής πίστας και η εκκωφαντική “μουσική” που ακούγεται από τα μεγάφωνα προκαλούν επιληψία σε όποιον εκτεθεί για ώρα. Το πόσο κοστίζει όλο αυτό το καρακιτσαριό, πόσο θα αυξηθούν τα δημοτικά τέλη, ο Μπέος αποφεύγει να το δημοσιοποιήσει. Και ο βολιώτης, ο λάρτζ, που μισοσουρωμένος τον έβγαλε δήμαρχο από κόμπλεξ κατωτερότητας και σύνδρομο καταδίωξης, γουστάρει και υπερηφανεύεται. Η υπόλοιπη Ελλάδα κουνάει το κεφάλι και ο βολιώτης νομίζει πως τον ζηλεύουν για τα ωραία του τα μάτια…Το γιατί, το απαντάει ο Βασίλης Ραφαηλίδης στο τέλος αυτού του κειμένου**.

Θα αναρωτηθεί κανείς αν υπάρχουν δομές αντίστασης, πυρήνες αμφισβήτησης, αν υπάρχει πνευματικός κόσμος που μιλάει. Οριζόντια και κάθετα όχι. Είναι τόσο εύκολο για τον κάθε Μπέο, για οποιονδήποτε λαϊκιστή εμφανιστεί ως Ζορό, ως ρομαντικός εκδικητής να εδραιώσει το σύστημά του στο Βόλο! Η αντιπολίτευση αγκυλωμένη και εμβρόντητη μπροστά στον ερχομό της φασιστικής νοοτροπίας μπέικης λαίλαπας προτίμησε να φάει τις σάρκες της. Τεράστια η ευθύνη της! Και γι’ αυτό σαρώθηκε από τον φασίζοντα λαϊκισμό. Στο Δημοτικό Συμβούλιο είναι διαλυμένη, η ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ έχει γίνει χίλια κομμάτια, οι υπόλοιποι είναι άφαντοι ή αδύναμοι. Κόμματα οργανωμένα να σταθούν απέναντί του επίσης δεν υπάρχουν. Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ περί άλλα τυρβάζουν. Η κυβέρνηση δεν συνομιλεί μαζί του, δεν τον δέχεται στα υπουργεία, δεν εκπροσωπείται με “κεντρικά” στελέχη σε εκδηλώσεις και μ’ αυτόν τον τρόπο καθάρισε… Μετά από 18 μήνες Μπέου, μόλις την προηγούμενη εβδομάδα κατατέθηκε μια κοινοβουλευτική ερώτηση με θέμα την καθυστέρηση παύσης του υπόδικου δημάρχου από τα καθήκοντά του. Όλοι έχουν λουφάξει, αποστρατευτεί, συνθηκολογήσει, φοβηθεί, αδιαφορήσει (υπάρχουν και περιπτώσεις κάποιων που, αν και αντίπαλοι, με τον καιρό τον…αγάπησαν προσδοκώντας να γλύψουν κι αυτοί κανά κοκαλάκι). Ο Βόλος “ξεβρακώθηκε” και αυτά τα χρόνια του Μπέου θα τα θυμάται για πολύ καιρό ως το αποκορύφωμα της παρακμής και οικειοθελούς παράδοσης των κλειδιών της δημοκρατίας του τόπου. Ο Μπέος, φυσικά, ακόμα και σε περίπτωση καταδίκης του, θα συνεχίσει να διευθύνει την ομάδα του, όπως ακριβώς έκανε και στα ποδοσφαιρικά. Με “αντ’ αυτού”. Σε λίγο καιρό θα είναι στο Δημαρχείο και θα δηλώνει “επισκέπτης”, όπως παλιά δήλωνε “οπαδός”.

Μονίμως στο στόχαστρο του οι “προοδευτικοί”, “κουλτουριάρηδες”, “αριστεροί του κώλου”, “δημοσιογράφοι του κώλου”, “το σάπιο σύστημα”. Σας θυμίζουν κάτι οι διατυπώσεις; Με ύβρεις, προπηλακισμούς, χυδαιότητες (π.χ. το “σκετς” με τους δύο χούλιγκαν που μεταμφιέστηκαν σε φαντάρους, εισέβαλαν στο δημοτικό συμβούλιο και ζήτησαν σεξ από δημοτική σύμβουλο του ΣΥΡΙΖΑ, την τούρτα με το κεφάλι του αντιπολιτευόμενου δημ. σύμβουλου Μ.Πατσιαντά, ντου στον Γ.Παπανδρέου σε εκδήλωση φίλων του), ψέμματα, απειλές, χλευασμό ο Μπέος διατυπώνει έναν δημόσιο λόγο που φανατίζει, ξυπνά τα ταπεινότερα ένστικτα, δηλητηριάζει με την τοξικότητά του, διχάζει, διαιρεί, χειραγωγεί, έναν λόγο φασίζοντα που βγαίνει παγανιά για να εκδικηθεί, να βλάψει, να εκκαθαρίσει, να αφανίσει κάθε έννοια δημοκρατίας και διαφορετικής γνώμης, έναν λόγο που υπό κανονικές συνθήκες θα ανήκε σε στόματα μπράβων, σε θαμώνες καταγωγίων, σε κελιά βαρυποινιτών, που μια υγιής κοινωνία θα τον είχε αποβάλει από τον οργανισμό της. Αυτή η μικροκοινωνία όμως τον επέλεξε, ας μην το ξεχνάμε, όσο θλιβερό κι αν είναι τούτο.

Το τελευταίο επεισόδιο είναι το παραλήρημα του δημάρχου στις 8/12 ενόψει της παύσης του από δήμαρχος και της βεντέτας, που αποπροσανατολιστικά, επιδιώκει να ανοίξει με τον αντιεξουσιαστικό χώρο ανακοινώνοντας μέσω συνέντευξης τύπου, πως συγκροτεί πολιτοφυλακή για να αντιμετωπίσει τους αναρχικούς. Και πέρυσι τέτοιο καιρό τα ίδια έλεγε, στοχοποιώντας χώρους και ανθρώπους που υποτίθεται θα τίναζαν στον αέρα τον εορτασμό της πόλης. Οι αντιεξουσιαστές, με μεθόδους που δεν μας βρίσκουν σύμφωνους, φαίνεται πως είναι η μόνη φωνή στο Βόλο που αντιστέκεται στα έργα και τις ημέρες Μπέου. Φυσικά δεν έλεγε το ίδιο, όταν πριν από 3-4 χρόνια, έγκλειστος ο ίδιος στις φυλακές Ναυπλίου, οι οπαδοί της ομάδας του έκαιγαν ό,τι έβρισκαν μπροστά τους, πυρπολούσαν πολιτικά γραφεία και κατέστρεφαν περιουσίες. Ο Μπέος εκτρέπεται πλέον σε πολύ επικίνδυνα μονοπάτια και είναι η ώρα να πάρουν θέση οι υπόλοιποι 110 χιλιάδες βολιώτες που δεν τον ψήφισαν και μπούχτισαν πλέον με τον εκχυδαϊσμό του δημόσιου λόγου, τις αντιδημοκρατικές συμπεριφορές και τον κίνδυνο μετάλλαξης του Βόλου σε φασιστούπολη.

*Το Landstreicher ζήτησε από φίλο δημοσιογράφο των Αθηνών να γράψει για το φαινόμενο Μπέου. Στο μπλογκ μας δημοσιεύονται όλες οι απόψεις. Και ο αντίλογος φυσικά…

**(Πηγή: εφημ. Θεσσαλία)

Σε ένα παραλήρημα μεγαλείου επιδόθηκε χθες ο Α. Μπέος και δήλωσε ότι η πόλη τον χρειάζεται και ο κόσμος τον αγαπάει. Η πόλη κάθε άλλο παρά τον χρειάζεται. Μια μεγάλη μερίδα όμως των πολιτών σίγουρα τον στηρίζει. Πολλοί μπορεί και να τον θαυμάζουν.
Δεν θα μπορούσε ωστόσο κανείς να αποτυπώσει καλύτερα αυτό που συμβαίνει στην πόλη αυτή, με την τόσο μεγάλη ιδιαιτερότητα στη διοίκησή της, από τον Βασίλη Ραφαηλίδη που έγραψε:
«Ας μάθουμε επιτέλους να λέμε τα πράγματα με τ’ όνομά τους και να μην παραποιούμε την ιστορία μας. Ο ελληνικός λαός, στην πλειοψηφία του, αγάπησε το Μεταξά. Όπως και οι Ιταλοί που αγάπησαν το Μουσολίνι, όπως και ο Γερμανοί που αγάπησαν το Χίτλερ, όπως και οι Ισπανοί που αγάπησαν το Φράνκο. Ο φασισμός είναι λαϊκισμός -και κάθε λαϊκισμός είναι φασισμός κατά βάσιν και κατ’ ουσίαν. Ο φασισμός δεν αγαπά το μεγάλο κεφάλαιο (εκτός από το πάρα πολύ μεγάλο που τον γεννάει) και λατρεύει το μικρομεσαίο. Ο φασισμός είναι κοινωνικό καθεστώς σπέσιαλ για μικροαστούς. Όχι για αστούς, ούτε για προλετάριους. Οι αστοί και οι προλετάριοι βρέθηκαν αντίπαλοί του εξ αρχής. Και δεδομένου ότι στη λεγόμενη αστική κοινωνία δεν κυριαρχούν οι αστοί αλλά οι μικροαστοί, δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς την απήχηση που είχαν στο λαό τα φασιστικά καθεστώτα.
Άλλωστε, οι στολές, οι παρελάσεις, οι λαμπαδηδρομίες, τα κολοσσιαία θεάματα αρένας, τα συνθήματα, το προγονικό μεγαλείο απ’ το οποίο ο χάλιας μικροαστός αντλεί δύναμη για να υποφέρει την ασημαντότητά του, όλα αυτά τα εκμεταλλεύτηκαν τέλεια όλοι οι φασίστες δικτάτορες. Και τα πλήθη ουρλιάζουν «ζήτω! Είσαι ο μπαμπάς μας»! Ο χάλιας μικροαστός πάντα έχει ανάγκη από έναν σούπερ πατέρα του έθνους».

https://derlandstreicher.wordpress.com/

Advertisements

Entry filed under: Γενικά Θέματα.

Γαία πυρί μιχθήτω Ανάγκη για ιδρυτικό συνέδριο του μεταρρυθμιστικού χώρου από μηδενική βάση

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

December 2015
M T W T F S S
« Jun   Jan »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

%d bloggers like this: