Προϊόν που δεν πουλάει

April 28, 2013 at 6:35 am Leave a comment

samaras

Του Φώτη Παπούλια

Από πότε μια ιδιωτική εταιρεία ερευνών η οποία εξυπηρετεί τους πελάτες της και αμείβεται αδρά από αυτούς γίνεται στα χέρια του πρωθυπουργού εργαλείο πολιτικής επικοινωνίας;

Από πότε ο Αντώνης Σαμαράς υιοθετεί τα αποτελέσματα έρευνας εταιρείας ιδιωτικών συμφερόντων -έστω και υπό την «αιγίδα» του υπουργείου Ανάπτυξης, σε συνεργασία με το ΣΕΒ και την Εταιρεία Ανώτατων Στελεχών Επιχειρήσεων;

Από πότε ο πρωθυπουργός αναζητά σανίδα σωτηρίας σε «εργαλεία» τα οποία όχι απλώς επιδέχονται ανταπόδειξης, αλλά κυρίως διαψεύδονται από την τραγική πραγματικότητα;

Είναι κατανοητή η προσπάθεια του Α. Σαμαρά να πιαστεί ως άλλος «πνιγμένος» όχι από τα μαλλιά του αλλά απ’ ό,τι νομίζει ότι επικοινωνείται εύκολα και άρα μπορεί να δημιουργήσει «αίσθημα τόνωσης» στην κοινωνία η οποία περιμένει εναγωνίως την πολυθρύλητη αλλά ματαίως αναζητούμενη ανάπτυξη. Ο πρωθυπουργός μάλλον αγνοεί ότι για να επικοινωνήσεις ένα προϊόν κατ’ αρχήν πρέπει να υπάρχει το προϊόν και έπεται η στρατηγική για να το «πλασάρεις». Ο πρωθυπουργός δεν στερείται απλώς στρατηγικής, αλλά κυρίως στερείται πολιτικού προϊόντος, το οποίο το αναζητά εδώ κι ένα χρόνο, αντιλαμβανόμενος ότι το πακέτο «μνημόνιο» δεν πουλάει πλέον ούτε στους τυφλούς ούτε στους μουγκούς.

Εκτός και αν πιστεύει ότι οι χθεσινές «φιέστες» στο Ζευγολατιό Κορινθίας μπορεί να θαμπώσουν τους ιθαγενείς, να δημιουργήσουν κλίμα αισιοδοξίας, ελπίζοντας ότι η εικόνα θα θολώσει το πραγματικό πρόβλημα, και οι στρατιές των… αισιοδοξούντων υπηκόων θα αλαλάζουν ενθουσιωδώς για την καλή τους τύχη. Ο Α. Σαμαράς δεν είναι ο σύγχρονος Μαυρογιαλούρος – εκείνος τουλάχιστον διέθετε το προσόν της άγνοιας. Ο πρωθυπουργός δεν έχει ούτε αυτό το άλλοθι, αφού γνωρίζει ότι η τήρηση των δεσμεύσεών του στο οικονομικό κατεστημένο και στην τρόικα είναι η αναγκαία προϋπόθεση της προσωπικής του (μακρο- ή μικρο-)ημέρευσης στο τιμόνι της χώρας.

Είναι προφανές ότι ο «πωλητής-πρωθυπουργός» αφού δεν έχει τίποτα να παρουσιάσει που να αξίζει, θα χάσει. Αυτός εξάλλου είναι ο νόμος της αγοράς που ο ίδιος υπερθεματίζει, ακόμα και αν πιστεύει ότι ο πολιτικός λόγος επέχει θέση διαφημιστικού σλόγκαν.

Ο ίδιος μάλιστα χθες πρέπει να έζησε το απόλυτο «αλαλούμ» της κυβέρνησής του, όταν διατάξεις του πολυνομοσχεδίου «χάθηκαν» στον δρόμο προς τη Βουλή, άλλες θα επανέλθουν διά της «πλαγίας οδού», δηλαδή σε άσχετα νομοσχέδια, και άλλες θα αναζητηθούν στο εγγύς μέλλον. Ο Αντώνης Σαμαράς επαίρεται για τις σπουδές του στην Αμερική, όμως αποδεικνύεται ότι δεν έχει κατανοήσει έναν απλό κανόνα πολιτικού μάρκετινγκ που ισχύει, ότι «ο πολιτικός λόγος δεν είναι διαφημιστικός λόγος», όσο και αν κάποιοι θέλουν να τον εμφανίζουν ως τέτοιον. Εξάλλου ο Μαυρογιαλούρος είναι πάντα επίκαιρος…

Advertisements

Entry filed under: Αρθρογραφία.

Σημεία και τέρατα στα ταμεία του ΠΑΣΟΚ Πανελλήνιο σοκ για τον Κώστα Κόγια

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

April 2013
M T W T F S S
« Mar   May »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

%d bloggers like this: